streda 9. februára 2011

Kalendár ženského prirodzenia

Taliansky fotograf Olivier Toscana, s ktorého menom sú spojené početné škandály, predstavil vo Florencii reklamný kalendár tvorený fotografiami ženských prirodzení. Feministická združenia sú z jeho počinu doslova v šoku.


"Chcel som zbaviť pozlátka tradičné módne fotografie, kde sa objavujú ženy na vysokých podpätkoch s ostro červenými perami, kde sa ukazuje všetko okrem trojuholníka ženského sexu, pravého jadra zvádzanie," vysvetľuje fotograf Olivier Toscana.

Kalendár už vyšiel v 76 tisícoch výtlačkoch a bude predávaný spolu s talianskou verziou magazínu Rolling Stone, sľubuje konzorcium Vera Pelle (Pravá koža) na svojich internetových stránkach, pre ktoré Toscana kalendár pripravil. Ide o skupinu garbiara, ktorí používajú prírodné farbivá získané z rastlín.

Podľa Toscaniho sú fotografie symbolom prirodzenej krásy.

S tým však nesúhlasí feministická združenia, ktorá s ostrou kritikou dlho neotáľali. "Sme pobúrenie týmto využívaním ženského tela k reklame," vyhlásila Roberta Gavagnová z asociácie Artemisia bojujúci proti násiliu.

Toscana, ktorý si vybudoval svoju kariéru na škandáloch, si tak zrejme môže pripísať ďalšie čiarku.

Na konte má napríklad knihu Reklama je navoňaná zdochlina alebo kontroverzné kampaň pre odevný firmu Benetton, kedy zachytil muža umierajúceho na AIDS, či fotografie odsúdených k smrti v Spojených štátoch. Niektoré jeho kampane boli v Taliansku zakázané, predovšetkým tá, kde zachytáva dvojicu homosexuálov, ktorí sa navzájom láskajú na pohovke z čiernej kože. Pobúrila tiež kampaň, v ktorej využil snímka mladej ženy trpiace anorexiou.

Rada pre dohľad nad reklamou vo štvrtok konzorcium Vera Pelle vyzvala, aby tomuto kalendáru nerobilo reklamu, pretože ide o útok na dôstojnosť človeka, lebo sa tu "ženské telo prirovnáva k zarobené kožu".

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára